Tak Disangka, Ternyata Ini Isi Tas/Beg Pramugari yang Sebenarnya, Barang Nombor 7 Paling Gempak

 

Anda tentu tertanya-tanya dengan isi beg yang biasa dibawa pramugari?

Yups, untuk kamu yang pernah ke lapangan terbang tentu sering memandang pramugari atau pramugara berlalu-lalang sambil membawa beg beg pakaian. Betul kan?

Hemm, kira-kira apa sih isi yang mereka bawa. Adakah barang-barang penting yang seperti penumpang bawa?

Baru-baru ini beberapa pramugari dari pelbagai syarikat penerbangan mendedahkan apa saja barang-barang yang mereka bawa dalam begnya.

 

1. Sepasang Sepatu

Selain baju, para pramugari rupanya juga membawa kasut. Sebagaimana yang dikatakan oleh Kelsie Franklin dari Delta Air Lines.

“Sepasang kasut Adidas misalnya, selalu sesuai digunakan dalam pelbagai situasi,” ujarnya.

2. Charger portable

 

“Aku selalu membawa satu set charger portable, kerana biasanya pada masa rehat di hotel, mereka mempunyai palam yang terhad. Oleh itu saya selalu membawa power pack juga sebagai tambahan, “kata salah satu awak penerbangan yang bernama Dustin Anderson.

3. Baju dasar

Baju dasar seperti celana, sweater dan pakaian merupakan barang utama yang selalu dibawa oleh pramugari.

4. Wadah penghangat makanan atau pendingin makanan

Benda ini merupakan benda yang tak pernah ditinggal oleh para pramugari. Terutama bagi mereka yang selalu membawa makanan dari rumah.

“Makanan hotel atau bandara sangat mahal. Aku biasanya membawa makanan yang aku buat dari rumah. Wadah penghangat makanan atau pendingin makanan menjadi salah satu solusi yang tepat,” kata Kelsie Franklin dari Delta Air Lines.

5. Snack

Terakhir ialah makanan ringan. Para pramugari rupanya juga senang mengambil makanan ringan, terutama yang berjenis oatmeal. Seperti yang dikatakan Stella Lozano dari Fly With Stella.

“Mencari makanan ringan yang sihat di lapangan terbang kadang sangat sukar. Oleh itu aku selalu membawa makanan ringan dari rumah. Terutama yang berjenis oatmeal. Sehingga tinggal menyeduhnya dengan air panas. ”

6. Tas Packing

Kemudian adalah tempat packing. Benda ini dibawa kerana dapat membantu isi beg pakaian menjadi lebih tersusun rapi. Kotak pembungkusan yang dibawa pun mempunyai pelbagai saiz.

“Aku menggunakan pembungkusan kotak dengan ukuran sedang untuk semua pakaian saya. Sedangkan aksesori lain dalam kotak yang lebih kecil. Itu membuatnya jadi rapi, “kata Kelsie Franklin dari Delta Air Lines.

7. Mesin Pembuat Kopi Portable

 

“Aku membawa alat ini kerana aku tidak menyukai kopi yang dibuat di pesawat,” kata awak pesawat bernama Jay Robert.

Nah kurang lebih itulah barang-barang persiapan para pramugari dan pramugara yang biasa mereka bawa ketika hendak melaksanakan tugasnya. (Abs)

Leave a Reply