Faizal Hussein jadi hos pada usia 50 tahun

(Sumber dari Berita Harian)

FAIZAL Hussein mengacarakan program Jejak Rezeki.

KUALA LUMPUR: Pada usia mencecah setengah abad dan berada dalam lapangan seni lebih 35 tahun, Faizal Hussein buat julung kali menonjolkan pula kebolehan sebagai pengacara program terbitan RTM, Jejak Rezeki.

Akui Pelakon Filem Terbaik di Pageant Filem Malaysia (FFM) ke-25, cabaran pihak produksi diterima dengan penuh semangat, sekali gus menjadikan rancangan 13 episod itu sebagai penanda aras buat diri sendiri.

“Saya suka mencabar diri melakukan perkara baharu terutama yang sukar dan lasak. Program ini sendiri menguji emosi dan fizikal saya. Ia memaparkan kisah di sebalik kerjaya yang sesetengah orang tidak mahu lakukan.

“Antaranya seperti tukang sapu sampah dan penarik beca. Jejak Rezeki membawa saya menjelajah seluruh negara, dari utara hingga ke selatan. Inilah ruang untuk meneroka lokasi yang belum saya jelajahi sepenuhnya dulu,” katanya bintang Bunohan itu.

Masih aktif berlakon pada usia 50 tahun, Faizal yang memulakan langkah dalam dunia lakonan sejak tahun 1982 menerusi filem Senja Merah itu percaya setiap tawaran yang diraih adalah rezeki anak.


Baca lagi: 5 Tips Untuk Kurangkan Berat Badan Dan Kelihatan Menarik

FAIZAL suka mencabar diri melakukan perkara baharu terutama yang sukar dan lasak.

Mendirikan rumah tangga dengan teman seperjuangan, Suhaila Sulaiman, sejak 7 Mac 2004, mereka dikurniakan dua anak comel yang diberikan nama Fazryn dan Fazrick.

“Alhamdulillah kerjaya saya masih rancak. Saya baru saja menjalani penggambaran telefilem Cerita Seram Paya Hitam arahan Bade Azmi untuk siaran Astro,” katanya.

Sementara itu, ditanya mengenai standing isterinya di laman sosial, baru-baru ini dengan kapsyen ‘dia kena serang’, katanya tiada apa yang perlu dirisaukan kerana ia berkenaan kesihatan anaknya yang diserang sakit.

“Saya sudah hubungi isteri kerana sekarang saya berada di Pulau Pinang menjalani penggambaran Jejak Rezeki. Dia memaklumkan anak bongsu kami kurang sihat. Harapan saya semoga cepat sembuh,” katanya lagi yang akan muncul dengan filem KL Wangan arahan Pekin Ibrahim.

∁∣¡∁k ¡m∂G⋿ ⊤o Close